پیام دبیر کل حزب پان ایرانیست در خصوص توهین صدا و سیمای جمهوری اسلامی به آذری زبانان ایرانی
زهرا صفارپور
20 آبان 1394

پاینده ایران

 

در خبرها شنیده شد که در برنامه کودک شبکه دو سیما جمهوری اسلامی طنزی مطرح می شود که احتمالا نه به عمد که سهوا اتفاق افتاده است و باعث آزردگی هموطنان آذری ما شده است.

مشکل کجاست؟ از مجریان است یا ناظر اجرایی و یا برنامه ریزان مجموعه کودک! و یا نه، مشکل جای دیگری است؟ بله، مشکل اصلی بی توجهی مسئولان نظام تربیتی جامعه است که از نهاد انسان ساز آموزشی کشور گرفته تا به اصطلاح رسانه ملی صدا و سیما که برنامه ها و اهداف برنامه هایشان با مسائل ملی هماهنگی ندارد.

برنامه های صدا وسیما از دو بخش خبر رسانی و تفریحی تشکیل شده است، که بخش اول اهدافی ایدئولوژیک دارد که جزء اهداف اصلی رسانه است و بخش دوم بخش تفریحی آن است که پیرو هدف اصلی است. پس وقتی قرار باشد برنامه های اصلی خطوط محدود و مشخصی داشته باشد طبیعی است که نه تنها برنامه ها از خلاقیت هنری به دور است بلکه گاهی بی هدف برنامه های مبتذلی ساخته می شود که توجهی به من و ما و ملت و سرزمین ندارد و در مواقعی در جهت صحیح حرکت نمی کند و نقش فردی در برنامه ها مشکل ساز می شود و در برنامه ای که برای آموزش توام با شادی کودکان ساخته می شود چون مدیریت شده نیست سبب نارضایتی جمع زیادی از هموطنان غیور آذری کشورمان می شود آن هم به تکرار دیروز بختیاری های غیور و امروز آذریان دلاور.

ای کاش مسئولان صدا و سیما پیش از این عذرخواهی نگاهی به فرهنگ ایرانزمین و گذشته تاریخی این سرزمین می انداختند تا بدانند ملت ایران ترکیبی از همه اقوام است که با مذاهب گوناگون و لهجه های شیرین مختلف  بیش از هزاران سال زیر یک پرچم تحت فرمانروایی مستقل، از ایران بزرگ در برابر کشمکش های روزگار از حمله اسکندر گرفته تا حمله صدام بعثی با دلاوری مقاومت کردند و راه نفوذ بیگانه را بر ایران بستند.

حزب پان ایرانیست هر اهانتی به اقوام ایرانی به ویژه جمعیت کثیری از آذری های ایران را محکوم می کند و امیدوار است که مردم غیور آذربایجان این مورد را عمدی ندانسته و در این برهه از زمان هوشیارانه عمل کنند و اجازه ندهند که فرصت طلبان پان ترک که از هر فرصتی برای گل آلود کردن آب به حرکت در می آیند، بهره مند شوند.

 

به راستی آنکه نمی خواهد من و تو ما بشویم، خانه اش ویران باد.

پاینده ایران

 

زهرا صفارپور

(دبیرکل حزب پان ایرانیست)

 
فرستادن دیدگاه
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
 
دیدگاه کاربران :
تاکنون هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است !
    
 
کلمات کلیدی :    صدا و سیما    فیتیله    توهین به آذریان    آذربایجان    پان ترکیسم    زهرا صفارپور    حزب پان ایرانیست
صفحه اصلی  بازگشت
 
تاریخ آخرین بروزرسانی : سه شنبه 15 اسفند 1402