چرا حقوق بازنشستگان به تعویق می افتد؟
مصطفا لطفی کیان
28 آذر 1394

چندی است حقوق بازنشستگان صنعت فولاد کشور به تعویق می افتد. بازنشستگانی که بعد از سی سال کار و پرداخت حق بیمه اکنون از درب صندوق بازنشستگی به استانداری و از دفتر نماینده مجلس به وزارتخانه و از دفتر ریاست جمهوری به مجلس اسلامی سرگردانند و کسی مشکل گشای آنها نیست. در پی این استیصال و تحصن ها که با بی اعتنایی و جواب سربالا و وعده سر خرمن دادن های مسولین می گذرد متاسفانه دو نفر از آنها سکته کرده که یک نفرشان فوت می کند.

پرسش اینجاست که پس از سی سال کسر حق بیمه از کارکنان چرا آنها در این سن نباید تامین باشند؟ آن همه شعارها و دستورالعمل های تکریم بازنشستگان و احترام به آنها چه شد؟ بسیاری از این بازنشستگان، کارگران و کارمندانی بودند که به فرمان رهبر انقلاب و به دستور سردسته های انقلابی در سال 57 لبیک گفتند و به انقلاب پیوستند. بنابراین نمی توان آنها را وابستگان نظام پادشاهی یا عوامل استکبار یا مرفه بی درد یا فتنه گر یا انحرافی یا نفوذی یا... نامید!
بازنشستگان حقوق خود را طلب می کنند و قصه ندارم های دولت را باور ندارند زیرا هر روز صدها برابر ریخت و پاشهای دولت در بخشهای تبلیغاتی و اماکن مذهبی و نهادها و وابستگان رسمی و غیررسمی حکومت در داخل و خارج را می بینند. آنها می بینند که چطور کسانی که پای بر دوش آنها گذاشتند و اکنون خود را نماینده خدا می دانند دست در بیت المال می کنند و جواب آنها را با فریب و غضب می دهند.
ما خواستار حفظ حرمت بازنشستگان همه موسسات و مجموعه ها و پرداخت کامل و منظم همه حقوق و مزایای آنها هستیم.

 
پاینده ایران

 

 
فرستادن دیدگاه
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
 
دیدگاه کاربران :
تاکنون هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است !
    
 
صفحه اصلی  بازگشت
 
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه 13 فروردين 1403