اصول یگانگی ملت ایران و تمامیت ارضی کشور قابل معامله و مذاکره نیست
22 امرداد 1395

پاینده ایران



هم میهنان گرامی، در پی مباحث اخیر پیرامون گفتمان چند سال گذشته و اکنون شاهزاده رضا پهلوی درباره تمامیت سرزمینی و چگونگی مدیریت سرزمینی کشورمان و در پاسخ به ابهامات و پرسش های مطروحه از سوی هم میهنان درباره مواضع حزب پان ایرانیست در قبال گفتمان شاهزاده رضا پهلوی و با در نظر گرفتن جایگاه شایسته و تاریخی ایشان به عنوان وارث آیین شهریاری هزاران ساله کشور، موارد زیر به آگاهی می رسد:


۱- هرگونه ادعا و تحریف نسبت به نام بلند خلیج فارس و تعلق جزایر سه گانه خلیج فارس به کشورمان از سوی بیگانگان باطل است و هیچ مقام یا کوشنده سیاسی در هر جایگاهی، حق مسامحه و سکوت در برابر ادبیات ناحق و تجاوزکارانه بیگانگان را در این مورد ندارد. کیان کشور و تمامیت سرزمینی و فرهنگی آن که میراث خون شهیدان وطن در هزاره های طولانی است، خط قرمز ملت ایران است.
۲- هرگونه برنامه، طرح یا فرمولی که در جهت تفکیک ملت ایران و نظام یکپارچه سرزمینی کشور به ملیت های ساختگی و قطعات مجزا باشد، تحت هر عنوانی از قبیل فدرالیسم، خودمختاری، خودگردانی و... باطل و خائنانه است. چنین برنامه هایی نتیجه ای جز دامن زدن به تنش قومی، زبانی و مذهبی کشور و فرو افتادن ایران در طرح های خونبار استعماری و ایران ستیزانه ندارد. 
۳- تقسیم و تفکیک حاکمیت و نظام قانونگذاری کشور بر پایه ایجاد نهادهای موازی و مجزا همچون پارلمان های محلی و یا هر شکل دیگر مفهومی جز تجزیه حاکمیت ملی ندارد و چنین طرح های خطرناک و ویرانگری نه تنها شهروندان کشور را در وضعیتی بدتر و نامساوی تر از امروز قرار می دهد، بلکه کشور را با تورم و تعارض قوانین روبرو کرده و پیش زمینه فروپاشی نظام قانونی و واحد سرزمینی می باشد و نهایتا ایران را با خطر فروپاشی بر اساس تفکیک قانونی مواجه می کند. تجربه تلخ پادشاهی متحده بریتانیا و پادشاهی اسپانیا در حرکت بر لبه پرتگاه تجزیه بر پایه وجود نظام پارلمان محلی در اسکاتلند و کاتالان نمونه بارز است. از اینرو هیچ شخص، گروه یا سازمان سیاسی حق ندارد با ارائه چنین پیشنهادها یا فرمول های دهشتناکی کشور را در پرتگاه تجزیه قرار دهد. 
۴- جوانان حزب پان ایرانیست بر پایه رسالت تاریخی مکتب پان ایرانیسم در پاسداشت کیان ایران، همه کوشندگان و مبارزان را به همبستگی برای ایرانی آزاد، دموکراتیک و پیشرو زیر درفش تاریخی کشور فرا می خوانند و ضمن احترام به جایگاه افراد و سلایق گوناگون در سپهر سیاسی کشور اعم از درون یا برون میهن، اعلام می نمایند که اصول یگانگی ملت ایران، تمامیت سرزمینی کشور، وحدت زبان ملی، پرچم واحد و نمادهای هویت ملی و تاریخی کشور همچون خلیج جاویدان پارس تحت هیچ عنوان قابل مذاکره و معامله نمی باشند.



پاینده ایران
شورای جوانان حزب پان ایرانیست

 

 
فرستادن دیدگاه
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
 
دیدگاه کاربران :
پاینده ایران با سپاس از اقدام به موقع شما سروران با مهر
پرویز حدادی زاده
    
 
صفحه اصلی  بازگشت
 
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه 13 فروردين 1403