پيرامون اقليم كردستان عراق
مهر 1396

پاینده ایران

 

آغوش ملت ایران در هر شرایطی برای کردهای سراسر جهان گشوده خواهد بود.

از آن زمان که دسیسه های استعماری بخشی از هم تباران کرد ایرانی ما را در کشورهای فرضی پراکنده گرداند حزب پان ایرانیست به شهادت تاریخ ایران و در همه سال های فعالیت، مبارزات بی امان هم میهنان کرد جدا شده از سرزمین مادر در برابر تضییع حقوقشان را ارج نهاده است و از آنان پشتیبانی نموده است.

از آنجا که دیدگاه راهبردی بلند مدت حزب پان ایرانیست در برابر‌ کردهای آن سوی مرز مبتنی بر واقعیت تاریخی وابستگی همه کردها به فرهنگ ایرانی می باشد، بنابراین تصمیم های سرکوبگرانه علیه کردهای عراق مبتنی بر رویه "دشمن بودن" در پی حرکت رهبر فعلی اقلیم کردستان عراق که از سوی کشورهای ترکیه، عراق، و سوریه اتخاذ می شود کاملاً با دیدگاه های ایران بزرگ و فرهنگی در مغایرت است و نمی تواند مورد تأیید باشد.

حزب پان ایرانیست به مانند تمام دوران مبارزات سیاسی هفتاد ساله خویش حمایت خود را از مردم‌ کرد اعلام می کند و با قاطعیت از حاکمیت می خواهد که سیاست های خشن و دشمن ساز خود علیه کردها را متوقف کرده و استراتژی ایران را مبتنی بر سیاست های خصمانه کشورهایی مانند ترکیه طراحی و اجرا نکند.
دولت ایران باید در مقابل چنین تصمیمی شناخت درستی از حرکت کردها به دست آورده و با آغوش گشاده ملت بزرگ ایران، با کردها رفتار دوستانه در پیش گیرد و از چنگ و دندان نشان دادن و محاصره مرزی کردها در صورت عدم تحریک و تعارض مرزهای ایران پرهیز کند.

حاکمیت ایران باید در جایگاه پدر، عامل صلح و ثبات کردستان عراق باشد و در تقویت دوستی و برادری تاریخی همه ایرانیان آن سرزمین بکوشد و با میانجیگری مشفقانه از بروز هرگونه خشونتی در آن سرزمین پرهیز کند.

در پایان تأکید می گردد که راه و خواست مردم کرد از احزاب منطقه ای جداست و هرگونه حرکت جدایی خواهانه و در راستای تجزیه کشور، چونان دوران "دفاع مقدس" با اقتدار و جانفشانی ملت ایران سرکوب خواهد شد.

 

پاینده ایران
حزب پان ایرانیست
مهر 1396
 

 
فرستادن دیدگاه
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
 
دیدگاه کاربران :
تاکنون هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است !
    
 
صفحه اصلی  بازگشت
 
تاریخ آخرین بروزرسانی : سه شنبه 15 اسفند 1402