کمپین مردمی برای مخالفت با رژیم حقوقی جدید دریای مازندران و از دست رفتن حقوق قانونی ملت ایران
امرداد 1397
پاینده ایران

 
دریای کاسپین در نخستین روزهای شکل گیری تمدن بشری در این بخش از جهان، بخشی جدا نشدنی از هویت ایرانیان و تمامیت سرزمینی کشور ایران بوده است. مطابق با بسیاری از متون و عهدنامه های تاریخی، ایرانیان از هزاران سال پیش در این دریای فراخ به کشتیرانی، بهره برداری، و اعمال حقوق حاکمه پرداخته اند، چنانکه حتی در قرارداد ترکمنچای علیرغم همه تلخی های آن به حقوق کشتیرانی ایران در آن زمان اشاره روشن می شود. همچنین در قراردادهای 1921 و 1940، حقوق حقه ایران به گونه برابر با شوروی پیشین مورد تأیید و تأکید قرار گرفت. پس از سقوط شوروی کمونیستی و طی نشست های دهه نود میلادی مقامات کشورهای ساحلی، این قراردادها همچنان معتبر شناخته شد.

شوربختانه جمهوری اسلامی بدون توجه به منافع و مصالح ملی، بدون در نظر گرفتن خواست ملت، و بدون هرگونه مشروعیت لازم برای عقد این قرارداد، با دست کشی از حقوق قانونی ملت ایران در دریای کاسپین سنگ بنای فاجعه کنونی را نهاد و با امضای رژیم حقوقی اخیر، سهم ایران عملاً و به طور فاحش مورد تعدی قرار گرفت.

ما امضا کنندگان این کارزار، اعتراض قاطع خود را به نمایندگی از بخش بزرگی از ملت ایران نسبت به این خیانت دهشتناک ابراز می نماییم تا پیش زمینه لازم را برای اعمال قاعده حقوقی "تغییر بنیادین اوضاع و احوال / ربوس سیک سانتیبوس" توسط حکومت ایرانی و در دوران پس از جمهوری اسلامی برای الغای این قرارداد نامشروع و ضد ملی فراهم گردد.

در این بزنگاه بزرگ تاریخی تأکید می گردد که ما امضا کنندگان این کمپین، تحت هیچ شرایطی مفاد مبهم و بعضاً خفتبار رژیم حقوقی اخیر درباره دریای کاسپین را بر نمی تابیم و از وزارت امور خارجه می خواهیم که از انعقاد و اجرای این قرارداد سیاه منصرف شود و به حقوق تاریخی و قانونی ملت ایران پایبند بماند، و همچنین از نمایندگان مجلس شورای اسلامی قویاً خواسته می شود که از تصویب آن خودداری نمایند؛ در غیر این صورت از تمام ابزارهای لازم برای جلوگیری از اعمال این قرارداد و از دست رفتن حقوق ملی ایران استفاده خواهیم کرد تا شرمنده و سرافکنده آیندگان به خاطر سکوت در برابر این خیانت بزرگ، وطن فروشی، تجزیه ایران، و پایمال شدن خون شهیدان وطن نباشیم.


پاینده ایران
جمعی از میهن پرستان
امرداد 1397


رونوشت به:
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی
مجلس شورای اسلامی


برای امضا نام، نام خانوادگی، شغل، و شهر خود را به آیدی تلگرامی زیر بفرستید:
https://t.me/faryad_paniranist

مهلت امضا: تا پایان روز پنجشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۷

https://t.me/paniranist_party
 
فرستادن دیدگاه
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
 
دیدگاه کاربران :
تاکنون هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است !
    
 
صفحه اصلی  بازگشت
 
تاریخ آخرین بروزرسانی : سه شنبه 15 اسفند 1402