آیا دزد، وارد مجلس می شود یا در مجلس دزد می شود؟
رسول رازی
۱۰ خرداد ۱۳۹۹

  

پاینده ایران 

 

موش، تا انبار ما حفره زده ست        وَز فٓنٓش انبار ما ويران شده است

گر نه موشي دزد در انبار ماست      گندم اعمال چل ساله كجاست؟ 

 

آیا دزد، وارد مجلس می شود یا در مجلس دزد می شود؟

 

با وجود حضور افراد درستکاری در مجلس شورای اسلامی، گروهی از فرقه غارتگران و دزدان در مجلس هستند که پس از چهل سال کارکرد آن، از مجلس نامی بجز مجلس «غارتگران و اختلاس‌گران و دزدان» در ذهن مردم به جای نگذاشته اند. نتیجه مستقیم چنین عملکردی کاهش مشارکت مردم در انتخابات اسفند ۹۸ دیده شد که در تهران رقم شرکت کنندگان در حدود ۲۲ درصد بوده است. این درصد خود به معنی رای عدم اعتماد به مجلس و نظام دینی است ولی گویا حضور و رای اکثریت مردم برای این نظام یاوه‌ای بیش نیست و مجلس با هر میزان رایی کار خود را ادامه می دهد. شگفت آن‌که، رهبر انقلاب در آغاز پیام خود چنین مجلسی را نمونه مردم سالاری نظام در سطح جهانی می داند.

 

کارنامه مجلسی که پایان یافت سرشار از بدی ها، زشتی ها، دعواهای فرقه‌ای، سبقت در زد و بندها و دزدی های آشکار و پنهان؛ و تنها چیزی که در آن دیده نشد قانون‌گذاری درست و لحاظ داشتن منافع ملی بود.

 

واپسین گزارشی که از این مجلس آشکار شد سخنان یکی از منتخبان جدید بود که حکایت از رشوه ۶۵ میلیارد تومانی به یکی از نمایندگان برای پس گرفتن طرح تحقیق و تفحص بوده است. ارقام نجومی اختلاس ها و غارت اموال ملی دیگر برای مردم عادی شده است و بیشینه مردم که عاجز از تصویر سازی ذهنی در باره اعداد غارت شده هستند تنها پس از شنیدن ارقام سر به فلک کشیده به دنبال نان شب خود می روند. افشاگری این نماینده هم دنباله افشاگری های معهود گذشته است که نزد مردم به بگم، بگم معروف شده است. این نماینده منتخب البته نام چنین فسادی را «روش ناپسند برای خرید رای نمایندگان» گذاشته است!‌ چرا نام این نماینده رشوه بگیر فاش نشده است؟ چرا نگفته شده است که تحقیق و تفحص از کدام سازمان فاسد اداری بوده است که برای پنهان کردن حقایق تنها به یک نفر رقم ۶۵ میلیارد تومانی پرداخت شده است؟ آیا این افشاگری ها در جهت دفاع از مردم مظلوم در برابر فساد است یا صرفا به منظور نشان دادن اطلاعات نزد فرقه ای دیگر است تا حق‌السکوت دریافت شود؟ این نماینده می گوید «طرح تحقیق و تفحص از بده بستان های مالی را در سال ۹۵ با رایزنی پنهان با رئیس وقت مجلس از دستور خارج کردند.»! در سال ۹۵ «رئیس وقت مجلس» چه کسی بود؟! کسی که چند روز پیش سران ارتش به دیدار وی نائل شدند؟! این نماینده جدید روشن نکرده است که رشوه ۶۵ میلیارد تومانی از چه منبع و از محل کدام بودجه به نماینده فاسد و رفقای وی پرداخت شده است؟ آیا قوه قضائیه چنین اتهامی را شنیده است و برای کشف حقایق، رشوه دهندگان و رشوه گیرندگان را تحت تعقیب قرار می دهد؟ با این کارنامه سیاه است که رئیس جمهور در آغاز به کار مجلس جدید می گوید «دولت از هم اکنون دست دوستی خود را به سمت مجلس دراز می کند.». چه دوستی بین دولت و مجلس است؟ مجلسی که باید به اعمال قوه مجریه نظارت کند ولی بعد دوست می شود و تنها در یک مورد از محل بودجه های ناشناس ۶۵ میلیارد تومان به یک نماینده پرداخت می شود؟

 

در نخستین روز پس از پایان مجلس دهم هم دو نماینده فاسد دیگر که از مقام نمایندگی خود سوء استفاده کرده و با زد و بند با خودروسازان میلیاردها تومان به جیب زده بودند دستگیر و زندانی شدند. این دو نماینده واسطه ای بودند برای انعقاد قرارداد مشارکت در ساخت و تولید شش هزار و هفتصد خودرو با خودروسازی سایپا. اگر این خودروساز نیاز به مشارکت مالی داشته است چرا با واسطه گری دو نماینده مجلس اقدام به چنین عملی کرده است؟ بین این دو نماینده و خودرو ساز چه روابطی برقرار شده بود که خودروساز واسطه گری آنها را پذیرفته بود؟ رشوه این نمایندگان در قالب طلا به آنان پرداخت شده است. گویی نگران بودند از لو رفتن واسطه گری خود در نظام پولشویی. رقم ذکر شده در پرونده فساد خودروساز یاد شده ۳۲۰۰ میلیارد تومان است!

 

در گزارش هیئت تحقیق و تفحص از خودروسازان آمده است که خیلی ها با هیئت همکاری نکرده اند، از جمله کمیسیون اصل نود و شخص رئیس مجلس. و چه تقدیری از این رئیس به عمل آمد.

 

آنجا که منافع ملی و آرمان های یک ملت زیر پای رقابت های فرقه‌ای برای غارت اموال مردم به هیچ گرفته می شود، چه راهی برای مردم بجز فروکشیدن چنین مفسدان و دزدان باقی می ماند؟ تنها چیزی که به نمایندگان جدید توصیه نشده است حفظ منافع ملی و توجه کردن به آرمان های مردم و نجات ایران از این مفسده است. آنان به «حضور منظم» در جلسات و «سرگرم نشدن به حواشی» و «وارد نکردن انگیزه های شخصی»، «مسابقه در عمل پاکیزه»، «تقوا» و «توکل و اعتماد به خدا» دعوت شده اند. آیا نمایندگان برای قانون گذاری در جهت حفظ منافع ملی و اقدام برای ریشه کنی فساد و دزدی ها از طریق نظارت بر دولت مختل و ورشکسته و تدوین قوانین پیشرفته وظیفه ای هم دارند؟ آیا نمایندگان برای حفظ حیثیت و شان ایران در جامعه بین‌الملل هم اقدامی هم باید بکنند؟ 

 

آیا نمایندگانی که بجز زد و بند با دولتیان و عادی‌سازی فساد و کسب اموال نامشروع مشغله ای ندارند قادر هستند که برای حفظ منافع ملی و سربلندی ایران در جهان اقدامی هم بکنند؟ چنین نمایندگانی آیا خود دزد هستند که وارد مجلس می شوند و یا در مجلس تبدیل به دزد می شوند؟ این صورت‌بندی عملیات در مجلس و دولت از کجا سرچشمه می‌گیرد؟ 

 

به گفته مولانا، موش، تا انبار ما حفره زده ست، وَز فٓنٓش انبار ما ويران شده است، گر نه موشي دزد در انبار ماست، گندم اعمال چل ساله كجاست؟ 

 

پاینده ایران 

 

 

 
    
 
صفحه اصلی  بازگشت
 
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه 13 فروردين 1403