مراسم بزرگداشت شادروان محسن پزشکپور (1394)

ساعت یازده روز جمعه هیجده دی 1394 جمعی از هواداران حزب پان ایرانیست به همراه دبیرکل و اعضای شورای رهبری و عده ای از جوانان و اندامان حزب پان ایرانیست بر مزار شادروان محسن پزشکپور بنیانگذار و رهبر نهضت پان ایرانیسم گردآمدند تا با تجلیل از مبارزات سیاسی این مرد بزرگ با آرمان های حزب نیز تجدید پیمان نمایند .

در این مراسم ابتدا سرآغاز حزبی که پیمان دوباره ای است با آفریدگار جهان هستی، توسط سرور قدرت الله جعفری عضو شورا عالی رهبری حزب، با صدای رسا و صلابت خوانده شد که حاضران را به فضای معنوی هدایت کرد، آنگاه سرور بانو صفارپور دبیر کل حزب، ضمن خوش آمد گویی به حاضران، یاد و اندیشه رهبر نهضت را گرامی داشت و اعلام نمود: «ما بر سر پیمان خود استوار قدم باقی مانده ایم و پان ایرانیسم را تنها راه نجات ایران می دانیم». دبیر کل حزب با تجلیل از یار مبارز حزب سرور دکتر علی موسوی که در بازداشت رژیم به سر می برد، کوشش های ایشان را در مبارزه با دشمنان ایران ستود. بانو صفارپور برای سرور پور هاشمی سرباز دیرگام نهضت و حزب آرزوی سلامت کامل نمود.

سخنران بعدی دکتر بادکوبه ای بود که ضمن برشمردن شیوه های مبارزاتی "پندار" چکامه ای را که در وصف "ایران امروز" سروده بود قرائت نمود که با استقبال حاضران مواجه گردید.

آنگاه سرور منوچهر یزدی (سخنگوی حزب)، با اشاره به فرازهایی از آموخته های سرور پزشکپور، قطع پیوند فرمانروایان سیاسی و مذهبی با ملت ایران را نشانه پایان حمایت و لطف الهی نسبت به آنان دانست و آن را در شمار عوامل سقوط هیئت حاکمه برشمرد. سرور یزدی با یادآوری طولانی شدن زمستان سرد ایران، خطاب به رهبر نهضت پان ایرانیسم گفت: «در این دوران بیم و امید، جوانان ایرانزمین و شاگردان مکتب شما و پیروان آیین ناسیونالیسم ملت ایران که پاسداران تمامیت ارضی ایران و فرهنگ شکوهمند این کشور اهورایی و نیرومندی ملت ایران می باشند همچنان بیدارند و خود را به خواب نزده اند تا ققنوس وار بپاخیزند و به شب طولانی و سرد ملت ایران پایان دهند».

سپس دوشیزه طبیب دخت ایران پرست، سروده زیبایی را که در رثای زنده یاد پزشکپور سروده بود خواند که با تایید همگان روبرو گشت. بانو فریده ضامنی خواهر گرامی شادروان محسن پزشکپور ضمن ارج نهادن بر اندامان حزب که راه پان ایرانیسم را با سر سختی ادامه می دهند، از سرور پورهاشمی نیز که به دلیل کسالت حضور نداشتند به شایستگی یاد کرد. در پایان سرور کیوان زارع، یار رزمنده حزب، "هفت پیمان" که تجدید پیمانی است با آرمان های نهضت و فرامین حزب، با صلابت قرائت نمود که با تایید حاضران همراه گردید.

این مراسم باشکوه و صمیمانه در ساعت دوازده روز جمعه پایان یافت.