گزارش مراسم بزرگداشت سرور دکتر محمدرضا عاملی تهرانی (1395)
مراسم سالگرد سرور دکتر محمدرضا عاملی تهرانی بنا بر رسم و آیین سی و هفت ساله گذشته امروز آدینه 17 اردبیهشت 1395 خورشیدی، در ساعت 9 صبحح جمعی از پان ایرانیست ها در محل پایگاه سیاوش دفتر مرکزی حزب پان ایرانیست تجمع نموده و سپس به سوی آرامگاه آموزگار بزرگ مکتب ناسیونالیسم ایران شادروان دکتر محمدرضا عاملی حرکت نمودند.
 
شادروان دکتر عاملی (قائم مقام رهبر حزب پان ایرانیست) که در دولت های شریف امامی و ازهاری وزارت اطلاعات و جهانگردی و آموزش و پرورش را داشتند در سحرگاه 18 اردیبهشت ماه 1358 و در هیجان و غوغای شورش کور 22 بهمن 1357 با حکم خلخالی حاکم دادگاه انقلاب اسلامی، ناجوانمردانه به قتل رسیدند. تجمع امروز پان ایرانیست ها در ابن بابویه که به قصد تجلیل از مقام علمی – سیاسی و فرهنگی آن شهید راه پان ایرانیسم انجام یافته بود با حضور گسترده نیروهای انتظامی و امنیتی به ناآرامی کشیده شد. ماموران که در جلوی درب ورودی ابن بابویه در انتظار پان ایرانیست ها بودند تا مانع ورود ایشان بر مزار شادروان دکتر عاملی گردند با آگاهی و هوشیاری اندامان حزب پان ایرانیست نقش بر آب شد و پان ایرانیست ها از درب دیگر بر مزار بزرگ مرد پان ایرانیست گرد آمده و آرامگاه ابدی اندیشمند گرانمایه حزب را غرق گل نمودند. در پی این اجتماع غافلگیر کننده، نیروهای انتظامی با خشم بسیار به سوی مزار هجوم آوردند و با لگد پراکنی و پریشان نمودن گل ها و حرکات غیر متعارف، در صدد متفرق کردن حضار برآمدند که با مقاومت پیر و جوان پان ایرانیست روبرو شدند. نیروهای انتظامی با عملیات قهر آمیز تلفن همراه چند تن از سروران را گرفته و مانع عکسبرداری شدند و به دو تن از جوانان آسیب وارد کردند که با فریاد اعتراض و مقاومت همگانی روبرو شدند. در میان همهمه و فریاد ماموران، ناگهان سرور دکتر زنگنه دبیرکل سابق حزب و عضو شورای عالی رهبری با درایت پان ایرانیستی دستور حزبی به اندامان برای سلام حزبی جهت خواندن فرازهایی از هفت پیمان حزب را دادند و باصدای بلند چنین خواندند:     
 
«شاد باد، شاد باد، شاد باشید ای شهیدان راه ایران که به قرن ها در دل دشت ها کوه ها و دریاهای میهن به خون خود کفن پوشیده و خفته اید. نام شما و یاد شما افتخار ماست و درس زندگی ما. کیست که برترین آرزوی خود را شهادت در راه ایران می داند؟»
و حاضران با صدای بلند پاسخ دادند: "ما..."

تنها در این لحظات کوتاه بود که فریادهای شهادت طلبانه عده ای از میهن پرستان پان ایرانیست، ماموران نیروی انتظامی را به خود آورد و مهر سکوت بر لبانشان نقش بست اما دقایقی بعد بر اخراج پان ایرانیست ها اصرار ورزیدند و مانع اجرای برنامه سخنرانی و سایر آداب گردیدند. در پایان سروران به دفتر حزب بازگشتند و با اجتماع در آن مکان، یاد شادروان عاملی را گرامی داشتند. ابتدا پیام صوتی دبیر کل حزب (سرور صفارپور) که از آمریکا ارسال شده بود پخش گردید که با استقبال باشندگان قرار گرفت و آنگاه سرور منوچهر یزدی (سخنگوی حزب) با ایراد سخنانی نقش و رسالت حزب پان ایرانیست را در دوران حساس و تاریخی امروز ایران بیان نموده و از آموزگار نهضت پان ایرانیسم تجلیل نمودند.
 
در پایان حاضران پس از خواندن سرود ای ایران، دفتر مرکزی حزب را ترک کردند.
 
پاینده ایران


 

 
 
 
 
 
 
 
شوربختانه به دلیل هجوم نیروهای انتظامی و امنیتی، هیچ تصویری از مراسم بر سر مزار موجود نمی باشد.