سند راهبردی نجات ایران

  

پاینده ایران


هم میهنان گرامی؛ چنانکه آگاهید جمهوری اسلامی با کارنامه ی چهل ساله و ناموفق خود در کلیه امور، ظرفیت های کلان کشور را برای یک زندگی و پویش سعادتمند ملی از بین برده و ایران را در بن بست مشکلات انبوه قرار داده است. برای نجات از این شرایط سخت که شوربختانه کیان ملی و هستی کشور را در معرض فروپاشی قرار داده است، نیاز است تا یک راه حل جامع و مسالمت آمیز در دستور کار قرار گیرد.

بدیهی است که ظرفیت های موجود در حاکمیت مذهبی نه تنها گره گشا نیست بلکه خود مسبب چنین وضعیتی بوده است؛ لذا برای برون رفت از وضعیت کنونی نیازمند راه حلی نوین مبتنی بر استفاده از کلیه ی نیروهای سیاسی میهن پرست می باشد. در این راستا:

۱- حزب پان ایرانیست با توجه به شعارهای مردم ایران در ماه های گذشته، آمادگی خویش را برای مشارکت در تشکیل "شورای ملی نجات ایران" با همکاری کلیه نیروهای طرفدار پادشاهی پارلمانی و میهن پرستان اعلام می نماید.

۲- شورای ملی نجات ایران نسبت به تبیین یک برنامه روشن و کارآمد جهت انتقال مسالمت آمیز قدرت به حاکمیت ملت بدون هرگونه کاربرد خشونت و برپایه نظام پادشاهی پارلمانی اقدام می نماید.

۳- این شورا می تواند با کلیه نیروهای سیاسی طرفدار دموکراسی و پایبند به تمامیت سرزمینی کشور به منظور تسهیل فرایند انتقال قدرت وارد گفتگو شود.

۴- شورای ملی نجات ایران دستیابی به یک توافق همگانی برای تشکیل دولت موقت را برحسب ضرورت، در برنامه کاری خود قرار می دهد.

۵- شورای ملی نجات ایران هماهنگی لازم را برای تشکیل نهاد دفاع و امنیت ملی به منظور حفظ تمامیت سرزمینی و استقلال کشور در دوران پس از حاکمیت دینی انجام می دهد.

۶- حزب پان ایرانیست اعلام می کند که راهکارها و قانون اساسی تدوین شده خویش را برای اجرایی نمودن پیشنهادهای فوق، در زمان لازم ارایه می نماید.

 

پاینده ایران
حزب پان ایرانیست
تهران؛ ۱۴ امرداد ۱۳۹۷ (سالروز پیروزی انقلاب مشروطه)