حق برابری در مقابل قانون؛ حق زندگی خصوصی

 

پاینده ایران
 
 
چند روز پیش دیوان عالی قانون اساسی جمهوری اتریش مصوبه دولت مبنی بر الزام زدن ماسک به صورت و دونوبته شدن مدارس را خلاف قانون اساسی اعلام و رای به ابطال آن داد. این پرونده توسط دو دانش‌آموز و اولیای آن‌ها در دیوان مطرح شده بود. ایشان آورده بودند که این مقررات حق برابری در مقابل قانون، حق زندگی خصوصی و حق بر آموزش را نقض می‌کند. (برگرفته از کانال تلگرامی اطلاعات حقوقی و قضایی)
آزادی در کشورهای پیشرفته دنیا مفهومی گسترده و پرمعنا دارد و دولت‌ها در این کشورها تنها برای خدمت به مردم در سایه قانون اساسی که آزادی را محترم شمرده و نهادینه کرده است خدمت می‌کنند و اگر پای خود را در مسیر خدمت به مردم یا پاسداشت آزادی کج بگذارند مردم بر عملکرد آن‌ها نظارت دارند و دولت‌ها را تنبیه و به راه راست هدایت می‌کنند. نهاد دولت و حاکمیت در این کشورها اجرای قانون و برقراری نظم و عدالت و امور رفاه مردم را عهده‌دار است و مردم نیز بر اعمال وی نظارت و رصد می‌کنند. رای دادگاه قانون اساسی اتریش تنها بخشی کوچک از احترام به مردم را نشان می‌دهد. چنین مفهوم گسترده و متعالی از آزادی در مغزهای کوچک حکمرانان کشورهای عقب‌مانده که حکمرانی آن‌ها مبتنی بر ایدئولوژی دینی است نمی‌گنجد.
در شرایط بحرانی بیماری جهانگیر که دولت‌ها و پژوهندگان و دانشمندان و پزشکان تمام وقت به دنبال یافتن پادزهر بیماری هستند و بخش‌های خصوصی به میل خود میلیاردها دلار برای چنین پژوهش و درمان درد هزینه‌ می‌کنند و هنوز همه چیز در مرحله آزمایشی است، خود تحریمی از خریداری محصول نو مغایر با آزادی‌های آحاد مردم کشور است. طبق آمار سازمان نظام پزشکی در دوران کوید-۱۹ بیش از دویست پزشک جان خود را در راه پرستاری از مردم از دست داده‌اند و در این مدت بیش از سه هزار پزشک از ایران مهاجرت کرده‌اند. چه بسا می‌شد با خرید واکسن‌های سفارش شده به غرب جان عزیز پزشکان مانده در کشور را برای تداوم خدمت‌رسانی نجات داد. مردم شریف ما باز می‌توانند در انتظار واکسن ایرانی ماه‌ها با چشمان اشک‌بار در مشایعت از عزیزان از دست‌رفته خود در انتظار باشند و باز دم از نداشتن آزادی نزنند. قطعا واکسن ایرانی که موثر در درمان باشد سبب افتخار برای دانشمندان و پزشکان ایرانی و همه مردم خواهد بود.
کسانی که بر خلاف توصیه‌های ستاد ملی کرونا برای خاکسپاری یکی از ارکان ایدئولوژیک نظام به صورت انبوه در مراسم شرکت می‌کنند و سه بار نماز به صورت متراکم بر وی می‌خوانند و بدینوسیله سبب گسیختن زنجیره سلامت می‌شوند و بیماری را توسعه می‌دهند این‌ها به دستور آنانی چنین می‌کنند که از گورهایی برخاسته‌اند که مانع از اجرای فرمان واکسیناسیون امیرکبیر شدند. وقتی آخوندی که مردم را در نماز جمعه به سوی رستگاری در آن دنیا هدایت می‌کند می‌گوید مراد وی به هنگام شستنش چشم بر وی گشود (و او به جای رساندن مراد به بیمارستان او را به خاک سپرد!) چگونه می‌تواند درک کند که آزادی چه مفهومی دارد؟ 
 
#ایران_بزرگ_آرمان_بزرگ_میخواهد 
 
 
@paniranist_party