توطئه امپریالیسم علیه ایران
پاینده ایران 
 
سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به ارمنستان و سخنرانی در محلی که تابلوی نقاشی نبرد «آوارایر» در آنجا قرار دارد نشانه‌ای دیگر بر اقدام سیاست‌مداران آمریکایی علیه تمامیت ارضی ایران است و نباید کسان دیگر به این سفر دل ببندند که شاید آمریکا مانع از اقدام دولت فاشیست باکو با همراهی ترکیه و اسرائیل و همیاری روسیه نسبت به تجاوز دیگر به خاک ارمنستان و قطع مرز تاریخی ایران و ارمنستان باشد.
آمریکا در جهت تقابل با روسیه که برخلاف اصول بین‌المللی به اوکراین حمله و بخشی از این کشور را اشغال کرد قصد دارد که در منطقه آسیای میانه نسبت به ایجاد ناامنی اقدام کند که از آن جمله است جنگی که بین تاجکیستان و قرقیزستان رخ داد و طرح ایجاد کریدور ناتو در منطقه قفقاز. هدف  اصلی امپریالیسم جهانی قطع ارتباط مرزی ایران با ارمنستان و ایجاد کریدور ناتو است (که به گفته ترکیه و باکو مسیر اتحاد ترکان جهان است!) در این توطئه آمریکا و روسیه نقش دارند و عوامل وابسته آنان یعنی دولت جعلی باکو، ترکیه (هر دو عضو ناتو) و اسرائیل نقش اصلی را بازی می‌کنند. و جمهوری اسلامی در این میانه غایب اصلی است که از تمامیت ارضی ایران دفاع کند. اعزام نیروهای ارتش به شما غرب ایران کافی نیست و ایران باید نخجوان را تحت سلطه خود داشته باشد و منظقه امن ایجاد کند تا این توطئه را سرکوب کند. نخجوان و باکو و قفقاز بخشی از ایران هستند که باید به آغوش مام میهن بازگردانده شوند.
ارمنی‌ها با وجود اختلاف مذهبی از خدمتگزاران شاهنشاهی ساسانیان بودند. «سمبات چهارم باگراتونی» سپهسالار شاهنشاه خسرو پرویز و «وارتان مامیکونیان» از سرداران شاهنشاه یزدگرد بودند.
جنگ آوارایر بین سپاه شاهنشاه یزدگرد دوم با همراهی ارمنیان وفادار و شورشیان ارمنی بود که به پیروزی شاه انجامید. اکنون نماینده آمریکا در پای تابلوی این نبرد، اشک تمساح می‌ریزد.
 

@paniranist_party