برگزاری شصت و هشتمین سالگرد بنیاد مکتب پان ایرانیسم/ روز دکتر علی موسوی
16 شهریور 1394

مراسم شصت و هشتمین سالگرد بنیاد مکتب پان ایرانیسم در روز پانزدهم شهریور ماه با شکوه تمام در دفتر مرکزی حزب پان ایرانیست به مدیریت سرور مهندس ابراهیم قیاسیان (مسئول دفتر مرکزی حزب) و با حضور پیشکسوتان حزبی و مکتبی، اعضای شورای عالی رهبری، اعضای شورای داوران و شمار زیادی از هواداران حزب که از سرتاسر ایران گرد آمده بودند برگزار گردید.

 

مراسم با خواندن «سرآغاز» توسط سرور پری بستر آهنگ شروع شد و پس از آن سرور قدرت اله جعفری درباره چرایی شکل گیری جنبش پان ایرانیسم سخرانی نمودند و یادی کردند از زنده یاد سرور دکتر عبدالرضا طبیب که امسال در میان ما نبودند.

 

پس از آن سرور دکتر مصطفی بادکوبه ای اشعار ملی خود را برای باشندگان خواندند.

 

در طی این مراسم شورای عالی رهبری از دو تن از پیشکسوتان حزب، سروران ابوالقاسم پورهاشمی (تنها بازمانده از نخستین هسته برپا کنندگان و یار دبستانی سرور پزشکپور) و قاصدی، به پاس یک عمر کوشش های پان ایرانیستی ایشان تقدیر به عمل آوردند. سرور پورهاشمی خاطراتی از آن دوران مدرسه و مبارزه با متفقین را بیان داشتند و شعر تک درخت خود را برای باشندگان خواندند.

 

سپس سرور منوچهر یزدی (سخنگو و عضو شورای عالی رهبری حزب) به سخنرانی پرداختند و نقش و جایگاه حزب را در طول شش دهه مبارزه پی در پی بیان داشتند.

 

همچنین سرور امیری (مسئول تشکیلات حزب در شیراز) طی سخنانی شورانگیز به جایگاه اندیشه پان ایرانیسم در میان اقوام ایرانی و پیشوند «پان» در میان گویش های ایرانی پرداختند.

 

پس از ایشان سرور آبتین پوریا از شاعران جوان و پان ایرانیست شعری درباره «شیر و خورشید» برای باشندگان خواندند.


سپس سرور سیاوش رهایی به نمایندگی از جوانان حزب به سخنرانی پرداختند.

 

در ادامه کلیپی کوتاه که به کوشش جوانان حزب، از فعالیت های حزب پان ایرانیست ساخته شده بود برای باشندگان به نمایش در آمد.

 

پس از آن سرور زهرا صفارپور (دبیرکل حزب) به سخنرانی پرداختند و به پیشنهاد سرور منوچهر یزدی این روز را «روز دکتر علی موسوی» نام نهادند.

 

در انتها سرور قدرت اله جعفری از اعضای شورای عالی رهبری «هفت پیمان» را صلا دادند و باشندگان با مشت های گره کرده پاسخ پیمان را می دادند. پس از آن باشندگان با خواندن سرود «ای ایران» مراسم را پایان دادند و در نهایت یک پذیرایی ساده از باشندگان صورت گرفت.

 
فرستادن دیدگاه
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
 
دیدگاه کاربران :
تاکنون هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است !
    
 
کلمات کلیدی :    پان ایرانیسم    بنیاد مکتب پان ایرانیسم    پان ایرانیست ها    دفتر حزب پان ایرانیست    پایگاه سیاوش    حزب پان ایرانیست
صفحه اصلی  بازگشت
 
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه 13 فروردين 1403