چهارشنبه سوری را ایرانی برگزار می کنیم
19 اسفند 1395

 

پاینده ایران

 

هم میهنان گرامی، فرهنگ "همه انسانیِ" ایران که حاصل کوشش و خلاقیت هزاران ساله ملت بزرگ ایران می باشد و جلوه ای از روح یگانه و بزرگ مردمان سراسر فلات ایران است همواره بر شادی، نیکی، و زیبایی استوار بوده است. جشن های ایرانی که ریشه در باورهای کهن دارد، نمودی از ارزش ها و آیین های ملت ماست که ایرانیان با گرامیداشت آن ها، هویت خود را در برابر یورش بیگانگان پاس داشتند.

شوربختانه از آن هنگام که حاکمیت مذهبی اریکه قدرت را تصاحب نمود، نسبت به تاريخ و هويت ايران همواره بى اعتنا بود و تلاش كرد با محدود كردن ملت ايران در شادى، موسیقی، پایکوبی و نکوهش آن، به تبلیغ ماتم و غم و سوگوارى بپردازد، ولی ملت ايران پيام تاريخ و فرهنگ خویش را چونان گذشته هاى دور بدون کوچکترین عقب نشینی انجام داده است و در برابر اقدامات واکنش برانگیز و ضد ملی ایستاده و برخی از این جشن ها و آیین ها را پر شکوه برگزار نموده است. پس بر هر ایرانی بایسته است که در شناساندن و گرامیداشت آیین های کهن ایرانی کوشا باشد.

بدین روی همه با هم به استقبال جشن بزرگ چهارشنبه سوری رفته و آن را به دور از مواد انفجاری پر صدا و مخاطره آمیز و همراه با شادمانی، موسیقی، پایکوبی، و گردهمایی های خانوادگی و همگانی پر شکوه تر از همیشه برگزار خواهیم کرد تا لرزه بر تن دشمنان فرهنگ ایرانی اندازیم و نشان دهیم که آتش آیین ایرانی جاودانه پابرجاست.

 

پاینده ایران
شورای جوانان حزب پان ایرانیست
19 اسفند 1395

 
فرستادن دیدگاه
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
 
دیدگاه کاربران :
تاکنون هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است !
    
 
صفحه اصلی  بازگشت
 
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه 13 فروردين 1403