"نه" به انتخابات غیر ملی
اردیبهشت 1396

پاینده ایران

باز هم موسم انتخاباتی دیگر با همان ساز و کار همیشگی و غیر آزاد فرا رسید. انتخابات ریاست جمهوری در حالی برگزار می شود که همانند گذشته احزاب ملی، اشخاص میهن پرست و اقلیت های مذهبی از شرکت در آن محروم و هیچیک از وعده های حاکمیت در تمامی سال های پس از انقلاب تحقق نیافته و حقوق اساسی ملت ایران نادیده گرفته شده است. این شرایط غیر آزاد بیگمان نتیجه نبود حق حاکمیت ملی و حقوق برابر است که خود به موجب قانون اساسی و حاکمیت مذهبی ایجاد شده است. این ساختار علاوه بر آنکه بخش های گسترده ای از جامعه ملی را از دستیابی به فرصت های برابر برای اداره کشور محروم کرده، قدرتی غیر پاسخگو و دور از دسترس را پدید آورده که تغییر رئیس جمهور یا نماینده مجلس شورا، دگرگونی مثبتی ایجاد نمی نماید. پدیده هایی همچون تشکیل نهادهای موازی و بنیادها، عدم تسلط دولت بر بخش های وسیع از اقتصاد کشور و وجود لایه های پنهان در حوزه امنیت و سیاست خارجی که مجموعه ای گسترده از بحران های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... را دامن زده است.

اگرچه شرکت در انتخابات از سوی طرفداران وضع موجود به عنوان یک حق تلقی می شود اما از آنجا که حقوق اساسی ملت در بیشتر امور کشور نادیده انگاشته شده و حق رأی نیز به سطح جابجایی مهره های خودی تنزل یافته است، لذا در سراسر 38 سال گذشته فقر، بیکاری، تورم، اعتیاد، خاک فروشی، نابودی زیست بوم و میراث فرهنگی، معاملات پنهان در روابط خارجی، شکاف های اجتماعی و... منظماً افزایش یافته و شرکت در انتخابات هیچ تأثیری برای بهبود زندگی مردم و نجات کشور ایفا نکرده است.

از این روی حزب پان ایرانیست بر این اعتقاد است تا هنگامی که هیئت حاکمه موجود بدون توجه به شرایط حساس و بحرانی کنونی کشور همچنان راه تقابل با ملت را پیش گرفته و تا زمانی که نهادهای اجرایی کشور قادر به تأمین مطالبات بر حق مردم و ایجاد عدالت سیاسی و اقتصادی و مبارزه با فساد نمی باشند، در "انتخابات نمایشی و غیر دموکراتیک" شرکت نکرده و نخواهد کرد، و از ملت ایران می خواهد به جای پرداختن به بازی تکراری "بد و بدتر" که توسط دست اندرکاران و رسانه های حکومتی صحنه گردانی می شود برای برپایی «حاکمیت ملت» که ضامن سرافرازی و اقتدار ملت ایران از طریق احترام به وحدت اقوام و تیره های ایرانی و پاسداری از فرهنگ والای ایرانزمین ممکن خواهد گشت به مبارزات مدنی خود علیه ساختاری که قادر به اجرا و اعمال حقوق بشر نیست ادامه دهند.


پاینده ایران
حزب پان ایرانیست
اردیبهشت 1396

 
فرستادن دیدگاه
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
 
دیدگاه کاربران :
تاکنون هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است !
    
 
صفحه اصلی  بازگشت
 
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه 13 فروردين 1403