منافع ملی
رسول رازی
۵ اسفند ۱۴۰۰

 پاینده ایران 

 
منافع ملی؟
 
رئیس جمهور کبیر روسیه می‌گوید جدایی دو ایالت شرقی اوکراین در راستای منافع ملی روسیه است! و این منافع ملی قابل مذاکره نیست. حمایت از تجزیه اوکراین تنش بین‌المللی ایجاد کرده و تا حد یک جنگ خوفناک پیش رفته است. 
اما هم ایشان، اکنون ده‌ها شهر ایرانی را در اختیار دارد که از سوی سلف وی از ایران تجزیه شده‌اند. بر پایه استدلال پوتین، آیا منافع ملی ما ایجاب می‌کند که این بخش‌های عزیز جدا شده از ایران را به مام وطن برگردانیم؟ به طور قطع چنین امری یک نیاز طبیعی است که یک روزی هم با استقرار حاکمیت ملی رخ خواهد داد، ولی پوتین در باره دیگران چنین نمی‌اندیشد و حتی جریان‌های فرقه‌گرا و تجزیه‌طلب را علیه تمامیت ارضی ایران حمایت می‌کند و در اندیشه تجزیه‌های بیشتر کشورمان است؛ و برای این منظور از هیچ کوششی برای تحت سلطه درآوردن کشور ما دریغ نمی‌ورزد.
وی در توجیه حمایت از تجزیه دو ایالت شرقی اوکراین می‌گوید «ما به توسعه توان سامانه‌های تسلیحاتی از جمله موشک‌های ابرفراصوت و تسلیحات بر پایه اصول جدید فیزیکی ادامه خواهیم داد و استفاده از فناوری‌های دیجیتال و مولفه‌های هوش مصنوعی را گسترش خواهیم داد.» و از این راه، وحشت هرگونه مخالفت با رای خود را به جان کشورها می‌اندازد.
ما ایرانیان هرگز سرزمین‌های جدا شده شمال غرب و شمال شرق کشورمان را که در اختیار این اختاپوس توسعه‌طلب است فراموش نمی‌کنیم و روزی فرا خواهد رسید که ما نیز به توسعه سامانه‌های تسلیحاتی خود بپردازیم و راهی را پیش بگیریم که ایشان توصیه می کند.
 
د 
 
@paniranist_party
 
    
 
صفحه اصلی  بازگشت
 
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه 13 فروردين 1403