دیدار نوروزی پان ایرانیست ها در دفتر مرکزی حزب پان ایرانیست (نوروز 1395)

که گردون نگردد مگر بر بهی          به ما باز گردد کلاه مهی


 

نوروز، یادگار پر ارج نیاکان شراره فروزان فرهنگ ایرانزمین، نشانی ز روزگاران یگانگی و سرافرازی ملت بزرگ ایران، بر ملت بزرگ ایران فرخنده باد.

دوم فرودین سال 95 مراسم دیدار نوروزی حزب پان ایرانیست در تهران و در دفتر مرکزی حزب (پایگاه سیاوش) با شکوه هرچه تمام تر چونان سالیان گذشته برگزار گردید.

مراسم امسال که آغازش از ساعت 17:30 اعلام شده بود ولی سروران و دوستداران حزب از ساعتی زودتر یکایک و گروهی در دفتر مرکزی حضور به هم رسانیدند و مراسم راس ساعت عنوان شده آغاز گردید.

مجری مراسم سرور بیژن جانفشان بودند که ضمن خیر مقدم و شادباش نوروزی برای باشندگان به اجرای برنامه پرداختند.

 

در آغاز از سرور جمال حسن زاده دعوت کردند تا "سرآغاز حزبی" را بخوانند، سپس از سرور قدرت الله جعفری دعوت کردند تا "نیایش نوروزی" را بخوانند. در اجرای هر دو این خوانش ها از متون حزبی، باشندگان به پا خواستند. سپس سرور جانفشان از سرور بانو صفارپور دبیرکل ارجمند حزب دعوت نمودند تا برای باشندگان سخنرانی نمایند. سرور بانو صفارپور ضمن بیان شادباش و پیام نوروزی، با خواندن ابیاتی از شاهنامه پیرامون نوروز و برشمردن پیوندهای عمیق میان شاهنامه با فرهنگ ایرانی و پیوست آن به تاریخ مبارزاتی ملت ایران در طی سده های تاریخی و نحوه زایش و جوشش این مبارزات از گذشته تا کنون بر استواری درین راه تاکید کردند که تنها راه نجات و ماندگاری ملت ایران فرهنگ ایرانی و پاسداری از آن است. در ادامه ایشان به تحلیل مشی حزب پیرامون مسائل مبارزاتی و وجه تمایز دیدگاه پان ایرانیسم با مشی حکومتی جمهوری اسلامی و مشی دیگر فعالان عرصه اپوزان داخلی و خارجی پرداختند. ایشان با یاد کردن از سرور جوان دربند حزب سرور دکتر موسوی عنوان نمودند که تاوان ایران پرستی و به راه پان ایرانیسم بودن "زندان" نیست. سرور بانو صفارپور از فعالان و جوانان خواستند تا به دور از هرگونه تعصب نسبت به اشخاص تاریخی و سیاسی فقط به راه ایران و ملت بزرگ ایران باشند و با گفتن نقل قولی از شادروان سرور پندار بزرگ پیرامون همین مسئله خاطر نشان شدند که پندار بزرگ نیز گفته بودند برای ما پان ایرانیست ها در برخورد با حکومت ها "ظرف" مطرح نیست بلکه "محتوا" مطرح است و محتوای حکومت باید به راه اصول پان ایرانیسم باشد. ایشان در پایان سخنانشان با برشمردن سختی ها و کوشش های دوران مسئولیت دبیرکلی شان از سال 87 تا کنون و فشارهای همه جانبه بر روی حزب و شخص ایشان خواستار همکاری هرچه بیشتر سروران و اندامان حزبی به راه مکتب و حزب شدند. سخنرانی سرور بانو صفارپور با استقبال و ادای احترام و دست زدن های باشندگان همراه بود.

پس از آن سرور جانفشان مجری برنامه از دکتر مصطفی بادکوبه ای دعوت نمودند تا پشت تریبون بیایند و از شعرهای فاخر ملیشان برای باشندگان بخوانند. دکتر بادکوبه ای نیز دو قطعه از شعرهایشان را خوانند.

سپس با یک درنگ کوتاه سرور بیژن به ادامه اجرای مراسم پرداختند و با یاد کردن از شادروانان سرور پندار و سرور آژیر بزرگ، از "یار دبستانی" سروران پندار و آژیر "سرور پورهاشمی بزرگ" دعوت نمودند تا برای میهمانان سخنرانی فرمایند. سرور پورهاشمی تنها بازمانده از جمع یاران دبستانی نهضت با یادآوری خاطرات تاریخ تشکیل نهضت عنوان فرمودند که 79 سال است که از آغاز تشکیل مکتب توسط سروران پندار و آژیر و ایشان در راه مکتب مانده اند و همه روزه حضور معنوی سرور پندار را کنار خودشان احساس می کنند، ایشان در میان صحبت های گرانمایه شان با اهدای هدیه ای به سرور بانو صفارپور عنوان نمودند که سرور پندار تا واپسین لحظات عمرشان از سرور بانو صفارپور حمایت کرده اند و اکنون نیز من به نیابت و رضایت از سرور پندار از دبیرکل ارجمند حزب به پاسداشت تداوم رسالت مکتبیشان با دادن این هدیه تشکر می کنم، سپس با اهدای هدیه به سرور بانو سخنانشان را خاتمه بخشیدند که با استقبال گرم باشندگان همراه بود.

بعد از آن سرور جانفشان از سرور جوان فریبرز محمدخانی دعوت کردند به نیابت از جوانان حاضر در مراسم، برای میهمانان سخنرانی کنند. سرور محمدخانی نیز در مقدمه با آوردن جمله ای از "فرمان رئیس" که: «پان ایرانیسم آن آرزوی مقدس است که بر قلوب جملگی حکومت می کند...» به ایراد سخنانی پرداختند. ایشان با گریز زدن به مسئله افغانستان و کمونیسم و انترناسیونالیسم بی وطن و پیوند و نقش این ها با گسست افغانستان از فرهنگ ملی ایران به تحلیل پرداختند؛ در ضمن ایشان یادآور شدند سخن گفتن در جمع فرهیخته پان ایرانیست ها بسیار سخت است زیرا این تریبون جایگاه بس بزرگی دارد. در پایان سرور فریبرز به نحوه آشنایی و پیوندشان با حزب که توسط سرور دکتر موسوی بود پرداختند و یاد سرور دربند را گرامی داشتند.

سخنران پایانی مراسم سرور منوچهر یزدی بودند که سرور جانفشان از ایشان دعوت نمودند تا سخنران آخر مراسم باشند. سرور یزدی نیز به جمع بندی سخنان مطروحه و ایراد شده توسط سروران پرداختند. زینت بخش پایانی مراسم پیش از پذیرایی سرود "ای ایران" بود که با شکوه هرچه تمام تر خوانده شد. در پایان نیز میهمانان همراه با پذیرایی به دید و بازدید و گرفتن عکس یادگاری با هم پرداختند.

 

پاینده ایران

 

عکس یادگاری جمعی از پان ایرانیست ها