شکایت وزیر از معلم!

 

پاینده ایران

شکایت وزیر از معلم!

با شکایت وزیر آموزش و پرورش و معاون وی از یک معلم آموزش و پرورش که در یک کانال تلگرامی کاریکاتوری از وزیر و معاونش گذاشته بود و به طنز مطالبی می‌نوشت معلم طنزنویس با همت دادگاه کیفری یک تهران به ۴۵ ضربه شلاق محکوم شد! با نشر دادنامه در صفحه تلگرام معلم بسیاری معلمان سراسر کشور در شبکه‌های اجتماعی آمادگی خود برای تحمل ضربات شلاق این معلم را اعلام کرده‌اند.

در همین روز، «سخنگوی هیئت منصفه دادگاه جرایم سیاسی» (!) هم گفت که توهین به مقامات کشور یک جرم سیاسی است که باید با حضور هیئت منصفه رسیدگی شود.

گرچه روشن نیست اگر در محاکمه این معلم هیئت منصفه هم حضور می‌داشت آیا معلم تبرئه میشد یا خیر، ولی قوه قضائیه و قوه مجریه اسلامی حتی دادرسی شکلی محاکمه افراد را که خود طراحی کرده‌اند هم رعایت نمی‌کنند. 

وزیر چوبین آموزش و پرورش که با یک طنز و کاریکاتور بر خود لرزیده و از ترس سقوط و مضحکه شدن معلم را به محکمه برده است، نمی‌دانست که با این کار سخیف خود بیش از پیش نزد معلمان بی ارزش خواهد شد. 

وقتی صفت «مقدس» به نظام حاکمیتی داده می‌شود، همه عوامل حکومتی از بالا تا پایین هم مقدس می‌شوند و نمی‌شود به آن‌ها گفت بالای چشمشان ابرو است! 

هر مسئولی باید در برابر مردم پاسخگو باشد. دیوار بلند کشیده شده بین مردم و حاکمان نتیجه‌اش فروریختن دیوار بر روی حاکمان است.